KMÜ’DE YENİLİKÇİ VE GİRİŞİMCİ EĞİTİM KONUŞULDU

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ) Genç Unikop, Genç Tema, Gençlik Merkezim, Genç Yazılımcılar ve Arkeoloji Öğrenci Toplulukları tarafından ortaklaşa “Yenilikçi Üniversite, Girişimci Öğrenci” konulu konferans düzenlendi. Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Konferans Salonunda düzenlenen ve Giresun Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Osman Sirke’nin verdiği konferansa üniversite personeli ve çok sayıda öğrenci katıldı.

“Hayal sizi her yere götürür”

Yrd. Doç. Dr. Osman Sirke, öncelikle girişimci öğrenci olmanın koşullarına değinerek; “Yenilikçi, girişimci düşünce ve yaşam tarzına sahip olmak isteyen öğrenci öncelikle hayal kurmalıdır; yenilikçi olmalı, tasarlamalı, markaya tapmadan marka olma hedefinde olmalı ve vicdanıyla hareket etmelidir. Albert Einstein, ‘Mantık sizi A noktasından B noktasına götürür. Hayal ise her yere.’ demiştir. Hayalinizi yüksek tutarsanız vizyonunuz daha iyi olur. Ayrıca kendiniz marka olmayı hedeflemezseniz yenilikçilik ve girişimcilik endeksinde ilk sırada yer alamazsınız.” şeklinde konuştu.

‘Yenilikçi ve Girişimci Eğitim’

Girişimci öğrenci olmanın yanı sıra yenilikçi, girişimci eğitimin önemine de vurgu yapan Yrd. Doç. Dr. Sirke, “Yenilikçi bir bilim insanı yetiştirebilmek için öncelikle öğrenciye çağa uygun düşünmeyi teşvik etmeli; özgün fikirler üretmeyi, araştırıcı olmayı aşılamalıdır. Ayrıca öğrenciyi önemseyen, merak uyandırıcı, çok kaynaktan beslenen, takım ruhu içerisinde, çağdaş ve interaktif bir eğitim sunulmalıdır.” dedi.

“Beyni yoran en önemli faktör monotonluklardır”

“Beyni yoran en önemli faktör monotonluklardır.” diyen Yrd. Doç. Dr. Sirke şunları söyledi:  “Müfredat veya eğitimci merkezli eğitim yerine öğrenci merkezli, ezbere dayanmayan, fikirlerin uygulamaya döküldüğü eğitim sistemi öğrencileri daha farklı noktalara taşır. Öğrencileri, geçmeye bağlı sınav ortamından kurtarıp onların küresel dünyayla bağlantı kurmalarını sağlamalıyız. Gençlerin hayal etme gücünü ortadan kaldırmadan mevcut müfredatın yanında hangi ders olursa olsun onların kendi özgün durumuyla hayallerini birleştirip kendi işlerini geliştirmesini sağlamalıyız.”

Konferans, öğrencilerin sorularının cevaplandırılmasının ardından onurluk takdimi ile sona erdi. Konferansın ardından öğrencilerin gerçekleştirdiği atölye çalışmaları değerlendirilerek dereceye girenlere ödülleri verildi.