KMÜ’DE ÖĞRENCİ SAYISI ÜÇ YILDA % 43 ARTTI

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi Basın Bildirisi No: 161                  21.10.2011
 
 
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nde (KMÜ), öğrenci sayısı her geçen yıl artıyor. Üniversitede, 2008 yılında yaklaşık 5600 olan öğrenci sayısı 2011 yılında ortalama 8000’e yükselerek, öğrenci sayısında yüzde 43 oranında artış gerçekleşti.
 
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Sabri Gökmen “Yaşadığımız çağda itici ve en önemli gücün bilgili insan yetiştirmek olduğu bilinciyle çalışıyoruz. Üniversite olarak öğrencilerimize daha derin bir kavrayış, daha kapsamlı bir çözümlemenin yollarını açmanın gayreti içerisindeyiz. Belli bir fikriyata ya da bir düşünme modeline bağlanmak yerine çoğulcu, farklılıklara açık, gerçeğin peşinde olmayı tercih eden bir kurumu hayatımıza katmanın mücadelesini veriyoruz. Artan öğrenci sayımız ile birlikte üniversitemizde sorumluluklarımızın da arttığının farkındayız” dedi. 
 
Rektör Prof. Dr. Sabri Gökmen ülkenin, bölgenin ve ilin gereksinimleri doğrultusunda yeni bölüm ve programlar açtıklarını belirtti. Yeni açılan bölümlerle birlikte önümüzdeki yıllarda da büyümeye devam edileceğini kaydeden Rektör Gökmen, "2008’de kurulan Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, tüm alanlarda önemli atılımlar gerçekleştirmiştir. Dört fakülte, iki enstitü, iki yüksekokul, dört meslek yüksekokulu ve Rektörlüğe bağlı diğer birimlerden oluşan üniversitemizde öğrenci sayısının artışı ile birlikte akademik, sosyal ve kültürel çalışmaların kalitesinde de her geçen yıl artış yaşanmaktadır” dedi.
 
Bilgiye ulaşmada, bilginin üretilmesinde, yayılmasında, geleceğe aktarılmasında ve nitelikli insanların yetiştirilmesinde üniversiteye büyük görevler düştüğünü vurgulayan Gökmen; öğrencilerin toplum değerlerine saygılı, vatan ve millet sevgisini yüreğinde taşıyan, insan sevgisiyle dolu, özgür düşünen, düşündüğünü ifade edebilen, tartışan, sorgulayan zihinlere sahip, üretken, ürettiğini paylaşan, çalışkan, bilimsel donanıma sahip, araştırmacı, sorunlara ve çevresine ilgi gösteren, yeniliklere açık bireyler olarak yetiştirmenin eğitim anlayışlarının temellerini oluşturduğunu da vurguladı.