Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi Basın Bildirisi No: 25 24.03.2011
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) Dekanlığı tarafından düzenlenen Kariyer Günleri’nin bu haftaki konuğu Marka Danışmanı Güven BORÇA oldu. İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Yunus Emre amfisinde 23 Mart Çarşamba günü saat 15.00 da gerçekleştirilen etkinliğe Karaman Valisi Süleymen Kahraman, Karaman Belediye Başkanı Dr. Kâmil Uğurlu, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Kemal Esengün ve Prof. Dr. Mehmet Karataş, Karaman Reklamcılar Derneği Başkanı Mustafa Kurşun, BİFA Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Rıfat Ersoyu ile çok sayıda öğrenci katıldı.
İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kemal Esengün’ün açılış konuşmasının ardından Karaman Reklamcılar Derneği Başkanı Mustafa Kurşun “Karaman Reklamcılar Derneği Ne İş Yapar” konulu bir konuşma yaptı. BİFA Pazarlama Müdürü Rıfat Ersoyu’nun “Senin Tadın Karaman’ın Hikayesi BİFA” konulu sunumunun ardından “Bu Topraklardan Bir Dünya Markası Çıkar mı?” adlı kitabın yazarı Marka Danışmanı Güven Borça bir konferans verdi.
Borça Türkiye’de sanayileşme ve pazarlama sürecine dair tarihsel gelişmelerden bahsederek yaşanan dönüşümün bir çeşit haritasını ortaya koydu. Borça Türkiye’de ilk defa pazarlama bölümlerinin 1960’lı yıllarda açıldığından bahsetti ve 1980’lerle beraber rekabetin devreye girmesiyle markalaşma kavramının hayatımıza girdiğini belirtti. Satış ve pazarlama arasındaki ayrımın 1980’lerin sonunda biçimlendiği, 2000’li yıllarla birlikte pazarlama konusunda epey bir yol alındığını anlattı.
Türkiye’nin iç pazarda markalar çıkardığını ancak ancak global rekabete açılmayla beraber “bu topraklardan bir dünya markası çıkar mı sorusunun sorgulanmaya başladığını” belirterek “artık yaşadığımız bu günlerde Türkiye’den bir dünya markası çıkarabilir miyiz?” sorusunun somut olarak düşünülmesi gerektiğini ifade etti.
Bunun için öğrencilere de önerilerde bulunan Borça “Çalışma biçimlerini değiştirmemiz lazım. Artık babalarımız gibi değil çağın ihtiyaçlarına uygun çalışmalıyız. Daha innovatif fikirler üzerinde düşünmeli yaratıcı olmalı ve her şeyden önce kendimizi yenileyebilmeliyiz.” dedi.
Borça kentlerin markalaşması konusunda ise görüşlerini şöyle ifade etti: “Kent markalaşması konusunda özel fikirler üretmek lazım. Çok şeyi değil ancak bizi en iyi ifade edecek fikirde yoğunlaşmamız lazım” dedi ve “İnsanların adetleri değişebiliyor inanmak ve sabır lazım” diyerek sözlerini sürdürdü.
Etkinliğin sonunda soruları cevaplayan Güven Borça ve sunum yapan diğer katılımcılara Prof. Dr. Kemal Esengün tarafından plaket takdim edildi.