FESTİVALLER ŞEHİRLERE ÇEKİCİLİK KATIYOR

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi Basın Bildirisi No: 136                  14.09.2011

 

Bir yörenin tanıtımı ve çekiciliği açısından festivaller, şenlikler ve yöreyi tanıtıcı toplu piknikler de dahil her türlü uygulama, turizm açısından büyük önem taşıyor. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nde yapılan 1. Ulusal Kırsal Turizm Sempozyumunda, festivallerin turizmdeki önemi hakkında yapılan tartışmalarda bu konu da ele alındı.

 

Kocaeli ve Atatürk Üniversitesi’nden öğretim elemanlarının “Turistik Ürün Olarak Festivallerin Etkinlik ve Verimliliği Üzerine Bir Araştırma” konulu çalışmayı sunan Yrd. Doç. Dr. Birsen Bilgili, festivallerin turizm açısından önemini vurguladı.

 

Yörenin turistik varlıklarının markalaştırılması açısından festivallerin önemli olduğu, sağlık turizmi, doğa turizmi, kültür turizmi gibi sıradanlaşan ve gelenekselleşen turizm modellerinin önüne festival etkinliklerinin yöreye çekicilik kattığının vurgulandığı oturumda Bilgili; “Festivaller şehirlere çekicilik katıyor ve merak uyandırıyor” dedi. Turizm amacı ile yapılan etkinliklerde ulusal kimliklerin ön plana çıktığını açıklayan Bilgili, Türkiye’de 400 dolayında festival düzenlendiğini belirtti. “İzmir’de 53, Antalya’da 32 ve İstanbul’da 29 festival etkinliği düzenleniyor. Hakkari’de ise resmi anlamda hiç festival düzenlenmese de Nevruz Bayramı gibi bazı etkinliklerin de festivaller kadar ilgi çektiğini görüyoruz” diyen Bilgili, Erzurum Oltu’da yapılan festivale ilişkin araştırma örneklerini sundu.

 

Oltu taşı, cağ kebabı, oltu patatesi ve Kırdağ şenlikleri ile ön plana çıkan Oltu ilçesinde Yrd. Doç. Dr. Birsen Bilgili ve ekibi tarafından yapılan festival etkinliklerine ilişkin bilimsel araştırmada; tüketicilerin istekleri ve işletmelerin taleplere ne şekilde yön vermeleri gerektiği, istatistiksel analizlerle birlikte sunuldu.

Anket sonuçlarına göre müzik eğlence programları, lunapark, cirit-güreş müsabakaları, ünlü sanatçıların konserleri gibi etkinlikler, festivallerde halk tarafından memnuniyet ile karşılanıyor. Festivallerde ulaşımın kolay olması, fiziksel mekânın geniş olması gibi alt yapı hizmetlere önem veriliyor. Tüketicilerin bilgilendirici faaliyetlerin yapılması ve festival hakkında etkili duyuru yapılmasını istedikleri, geleneklere yönelik faaliyetlerin halkı heyecanlandırdığı belirtildi.

 

Sempozyumda her ile yakın farklı yörelerde düzenlenen festivaller kapsamında üniversitelerin sosyal sorumluluk kapsamında akademisyenleri festivallere göndermesi gerektiği, yöre halkına yönelik eğitim ve araştırmalar yapılabileceği, bu şekilde festivallerin daha verimli olacağı açıklandı.