Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi Basın Bildirisi No: 82 03.05.2012
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda (BESYO) verilen Eğitim Psikolojisi dersi kapsamında, “Eğitim Psikolojisi Günleri” düzenlendi.
Yunus Emre Konferans Salonunda 09.00-13.00 saatleri arasında yapılan programa KMÜ Rektörü Prof. Dr. Sabri Gökmen, BESYO Müdürü Prof. Dr. Osman Çevik, öğretim elemanları ve BESYO öğrencileri katıldı.
Rektör Prof. Dr. Sabri Gökmen’in “Sevgili öğrenci kardeşlerim” diye başlayan açılış konuşması ilgiyle dinlendi. Konuşmasında başarılı olmak ve işini iyi yapmak konusunda bilgiler veren Rektör Gökmen “İşlerini yapma yönünden insanlar üç grupta incelenebilir. İşini iyi yaptığını ifade edenler, işini gerçekten iyi yapanlar, bir de işini iyi yapmakla yetinmeyip daha fazlası için gayret sarfedenler… Hepimiz, işimizi daha iyi yapmak için daha çok gayret etmeliyiz.” dedi.
İşini iyi yapmak konusunda emek vermenin ve ahlak kurallarına uymanın önemini de vurgulayan Rektör Gökmen, “işine adanmışlık” olmadığında muhteşem başarıların da ortaya çıkmayacağını söyledi ve “Dehanın % 99’u ter, % 1’i ise hünerdir” diyen Thomas Edison’u örnek verdi. Hayata dair çok önemli ve değerli mesajlar veren Rektör Prof. Dr. Sabri Gökmen, konuşmasının sonunda bu anlamlı organizasyonu yaptıkları için öğrencileri ve emeği geçenleri tebrik etti.
Eğitim Psikolojisi dersi sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Murat Tekin, “Adanmışlık konusunda ve her alanda yeteneklerini sunabilen öğrencilerin sunumlar yaptığı bu toplantının yararlı olacağına inanıyorum.” diyerek oturumları başlattı.
Öğrenciler, program süresince eğitim psikolojisi alanında hazırladıkları bilgileri hem sözel, hem de poster olarak sundular ve konularıyla ilgili soruları cevaplandırdılar.
Sempozyum atmosferinde sözel ve poster bildirilerinin sunulduğu programda öğrenciler, beden eğitimi öğretmeni olarak eğitim verecekleri çocukların bedensel, psikomotor, duygusal, sosyal gelişimleriyle ilgili araştırma sonuçlarını sundular. Programda öğrenmede koşullanma, öğrenme ortamı, bilgiyi işleme, ailenin öğrenme ortamına etkisi, sınıf atmosferi, öğrenmenin değerlendirilmesi gibi konular anlatıldı.
BESYO öğrencilerinin spor alanındaki başarılarının yanı sıra eğitim verme yönündeki başarılarını da sergiledikleri program, öğrencilerin bilgiyi aktarma, araştırma yapma, konuyu sistematik şekilde özetleme, interaktif öğretim yöntemlerini kullanma becerilerini de geliştirme hedefini taşıyor.
Program, sonuç raporunun açıklanması ve “Eğitim Psikolojisi Günleri” aile fotoğrafının çekilmesiyle son buldu.
BESYO “Eğitim Psikolojisi Günleri” Programı
3 MAYIS 2012 PERŞEMBE
|
08.45 AÇILIŞ TÖRENİ
|
SÖZEL SUNUMLAR
|
1.OTURUM: 09.00-10.00
Yunus Emre Konferans Salonu
Oturum Bşk:
Yrd. Doç. Dr. Murat Tekin
|
Bedensel Gelişim
Ayşegül Eker
Devimsel (Psikomotor) Gelişim
Yusuf Yıldız
Bilişsel Gelişim
Murat Ceylan
Duygusal Gelişim
Osman Ferhat Eser
Psikososyal Gelişim
Emrah Sivri
|
10.00-10.10
|
ARA
|
2.OTURUM: 10.10-11.00
Yunus Emre Konferans Salonu
Oturum Bşk:
Yrd. Doç. Dr. Murat Tekin
|
Ahlak Gelişimi
Fatih Çetin
Benlik Gelişimi
Lokman Öz
Öğrenme Ortamı
Cemal Şen
Bilgiyi İşleme Kuramı
Şeyda Kayabalı
Klasik Koşullanma
Selim Yılmaz
|
11.00-11.10
|
ARA
|
3.OTURUM: 10.10-11.00
Yunus Emre Konferans Salonu
Oturum Bşk:
Yrd. Doç. Dr. Murat Tekin
|
Edimsel Koşullanma
Ebru Yön
Ailenin Öğrenme Ortamına Etkisi
Mediha Karacan
|
11.40-12.30 KAHVE ARASI VE POSTER SUNUMLAR
|
4.OTURUM: 12.30-13.00
Yunus Emre Konferans Salonu
Oturum Bşk:
Yrd. Doç. Dr. Murat Tekin
|
Okulun Öğrenme Ortamına Etkisi
Alperen Akbulut
Psikomotor Öğrenme
Emine Funda Yiğit
|
SONUÇ RAPORUNUN AÇIKLANMASI
|
KAPANIŞ
|