Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde (KMÜ) Genç Vizyon Öğrenci Topluluğu tarafından “Sosyal Medya ve E-Ticaret” konulu söyleşi gerçekleştirildi.
Üniversitenin Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Konferans Salonu’nda yapılan söyleşiye İbrahim Yörük konuk oldu. Genç Vizyon Öğrenci Topluluğu Başkanı Mehmet Özyoldaş’ın sorularını yanıtlayan Yörük söyleşide sosyal medya ve e-ticaretle ilgili deneyimlerini paylaştı.
Sosyal Medya kavramı üzerinde duran Yörük, kamuoyunda popüler birkaç sitenin “sosyal medya” olarak algılandığını belirtti. Yörük, sosyal medyanın internetin özü, hayatın parçası olarak görülmesi gerektiğini dile getirdi.
Söyleşide e-ticaret konusuyla ilgili görüşlerini aktaran İbrahim Yörük, ürün pazarlamada doğru hedef kitle belirlemenin önemli olduğunu bildirdi. Yörük e-ticareti iki taraflı ele alarak, tarafları “alıcı ve satıcı” olarak gösterdi. E-ticaret yapmak isteyen girişimcileri masraflı bir yolun beklediğini belirten İbrahim Yörük, “Bir alışveriş sitesinin kurulması yaklaşık 10 bin dolar civarındadır. Ciddi yatırım yapılması gerekiyor.“ dedi.
Müşteriler açısından ise internette alışveriş yapma alışkanlıklarının arttığını söyleyen Yörük, en büyük sıkıntının ürün değişiminde yaşandığına dikkati çekti. İbrahim Yörük, ürünlerin özelliklerine göre alışveriş sitelerinin doğduğunu vurgulayarak, e-ticaretin gelişmesiyle geleneksel esnafın olumsuz yönde etkilendiğini sözlerine ekledi.